Marcus Kolga ja Laas Leivat: ajaloo poolt pillutatud ja globaalse saatuse poolt taas ühendatud PM
Kommentaarid on kirjutatud EWR lugejate poolt. Nende sisu ei pruugi ühtida EWR toimetuse seisukohtadega.
VanemadUuemad
JFK20 May 2018 08:50
Kas tõesti nii?20 May 2018 10:10
40.000 eestlasi Kanadas?
Ehk on niipalju kes vajaduse korral suudavad oma sugupuust raputada eestlase, aga kas tohime pidada eestlaseks neid kes keelt ei oska?
muidugi20 May 2018 18:51
Absoluutselt muidugi!

Meil on immigrante Kanadas, kes on kirjas kanadalased ja kuidagi pusisid läbi aga ei räägi iga päevaselt inglise keelt.

Tean neid, kes on Eestisse läinud keelt õppima, isegi elama vähese eesti keelega. Tean ühte noorikut, kes kavatseb kooli minna Eestisse aastaks ajaks. Kui süda on eestlase oma ja teod on eestlaste huvites, siis minu poolest oled teretulnud kui eestlane.
Margus Jukkum21 May 2018 10:16
Härrad Leivat ja Kolga oma arvude manipuleerimisega on jõudmas libauudiste lävele. See et nad nüüd oma läkituses väidavad et EKN esindab 40,000 Kanadas elavat eestlast on selgelt mõeldud tiivustada nende lobitööd Eesti valitsuselt välja suruda/nuruda ministri tasandil ameti ja ametkonna

"mis aitaks kaasa eesti hajala rühmade suuremale hõlmamisele, sidepidamisele ja koordineerimisele."

Soov kostab siiras aga kuidas selgitada asjaolu et alles hiljuti, nimelt 13 mail 2016, kui toimus Ühendriikides, Washingtoni linna lähistel Crystal City's Ülemaailmse Eesti Kesknõukogu koosolek, esines seal see sama Marcus Kolga kes kohapeal teatas et Kanadas elab 20,000 eestlast ja neist on paar tuhat aktiivselt organiseeritud eestlaskonna tegevuses. Ta veel lisas et hiljutistel Eestlaste Kesknõukogu Kanadas valimistel osales 850 eestlast.

Hmmmmm... tundub päris piiratud seltskond. 850 mandaadi alusel nüüd äkki esindakse 40,000.

Miskipärast on mul tunne et Eesti valitsusel on pikas perspektiivis otstarbekam laiendada oma diplomaatilisi esindusi et väärikalt ja efektiivselt teenindada väliseestlasi globaalses ulatuses. Suhted kodumaaga on liiga tähtsad ja delikaatsed. Nendega tegelegu professionaalselt koolitatud diplomaadid.
fake news22 May 2018 11:08
Jah, Kolga ja Leivat on kõvasti mööda pannud oma 40K eestlasega Kanadas. Alternative facts!

Siin on 2016 Statistics Canada andmed
http://www12.statcan.gc.ca/cen...

Vastavalt sellele märkisid oma päritolu ainult eestlaseks vaid 6,155 isikut ja osaliselt eestlaseks vaid 18,375 iskut. See päritolu muidugi ei tähenda, et nad ennast eestlaseks peavad. EKN valimistel osales 850 isikut. Kust nad 40,000 said on väga küsitav.
More fake news22 May 2018 12:26
Ma ei leia ka kuskilt kinnitust, et Läti on välismaal elavatele lätlastele reserveeritud koha Saeimas.

Kas keegi võiks kinnitada või on see jälle fake news Kolga ja Leivati poolt?
fake news24 May 2018 08:51
Vastan iseenda küsimusele, kasutades Kolga enda sõnu, et kust Kolga arvas, et EKN esindab 40,000 inimest Kanadas.
"Lihtne - 1970ndatel oli kusagil 50 000+. Nendele omal on lapsed tulnud ja pered on kasvanud. 20 000 inimesest ütlesid et nad eestikeeli räägivad kodus 2006 censusis. See ei arvesta nendega kes eestikeelt ei räägi - ja neid on väidetavalt palju rohkem"

Vastavalt 2006 aasta Kanada statistikale rääkis valdavalt eesti keelt kodus ainult 2,150 isikut. Kui lisada sinna veel inimesed kes vahel rääkisid eesti keelt, saame 8,240. Nii et Kolga poolt täiesti välja mõeldud number. Fake news!

https://www12.statcan.gc.ca/ce...
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: fake news (11:08), to globaalne eestlus (08:05)
it's a stretch!23 May 2018 20:19
The Canadian Parliamentarian Peter Van Loan is a fine man with an Estonian parent.
He grew to adulthood without contact with Estonians and never learned a word of our language. Nonetheless, Laas Leivat has repeatedly claimed that Van Loan is Estonian.
That's the sort of stretch required to swell our numbers to 40,000.
Globaalne eestlus24 May 2018 02:17
It is a fact that there are not a lot of Estonians in the world. So what "on earth" could be wrong with trying to bring back and bring together Estonians from around the world? Estonia has tried "talendid koju" and E-residency with a mixed measure of success. Kolga and Leivat are bringing additional positive ideas to the mix and should be commended for this. What is the motivation for the negativity by Margus Jukkum?
to globaalne eestlus24 May 2018 08:05
Midagi ei ole valesti ideede esiletoomisel, aga kui idee on halb (nagu seda Kolga ja Leivati idee on) ja lisaks veel on põhjendatud laest võetud numbritega, siis vajab see kriitikat.

Eesti maksumaksjad kunagi ei toetaks nende rahadega kinnimakstud "väliseesti ministeeriumi". Kui väliseestlased tahavad endale garanteeritud esindatust, siis nad peaksid selleks ka maksma. Jah, Eestil on vaja tegusaid inimesi, aga mitte "pühapäeva eestlasi" kes lehvitavad kord aastas lippu ja ei hooli kuhu igapäevaste Eestis elavate maksumaksjate raha kulutatakse. Kes on tahtnud reaalselt ennast Eestiga siduda, nendel on seda olnud aega viimase 25 aasta jooksul ka teinud. Ülejäänud ei ole seda mitmetel arusaadvatel põhjustel teinud, sellest ka igasuguste "talendid koju" skeemide läbikukkumine.

See ettepanek on serveeritud kui Eesti aitamine, aga ma olen päris kindel kes on esirinnas ettepandud kohtadele pürgima. Ja kui näiteks EKN muutub Kanada kodanike ühendusest kes proovivad mõjutada Kanada välispoliitikat hoopis Eesti riigi poolt kinnimakstud "mõjuorganisatsiooniks", siis on ka Kanada riigi suhtumine sellesse hoopis teine. Eesti esindamine on Eesti diplomaatide töö. Ma soovitan Kolgal ja Leivatil kandideerida tööle Eesti riigi välisministeeriumi ja siis sellega aidata Eesti riiki, kasutades oma sidemeid väliseestlaste seas.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: fake news (11:08)
To Globaalne Eestlua24 May 2018 05:22
Could you expand on this (what is this success you refer to)?

As far as I know, "talendid koju" is nothing more than an empty slogan. Or is it something more? Has it resulted in even one person returning to Eesti?

E-residency as as I understand it might motivate some companies to register in Eesti enabling us to collect some taxes but as far as private citizens go, there is no incentive or reason for anyone to register and even if they did, so what? Also, E-residency is an option for people regardless of nationality and exists only in virtual reality so to speak so I fail to see how this helps "bring back or bring together" Estonians.
Reader24 May 2018 06:00
To Globaalne.
How is M. Jukkum being negative?
He is asking that the stated numbers be substantiated and suggests an alternative approach to the situation.
A sad situation when the question doesn't get answered and the asker gets criticized.
Uuendus24 May 2018 11:38
Vähemalt on siin uued ideed! Hessi ajal ja ennem oli EKN täiesti stagneerunud ja polnud mingit tegevust. Huvitav et siin ei ole debatti ideedest vaid lihtsalt ad hominem rünnak. Äkki prooviks ideid arutada ka vahepeal siin äärmuslaste blogis?
internet tricks24 May 2018 12:14
It seems like most of the comments here have in a very short period of time (over the last couple of hours) acquired about 15 likes, or conversely 15 dislikes. I don't believe in such coincidences which leads me to suspect that someone has found a way around the restriction of liking/disliking only once per article.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: To Globaalne Eestlua (05:22)
fake news24 May 2018 12:55
Jah, ma panin ka seda tähele. See hakkas juhtuma samal ajal kui tuli Hessi, EWRi ja EKNi (enne Marcus Kolga valimist) laimav kommentaar.

Coincident? I think not.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: fake news (11:08), to globaalne eestlus (08:05), fake news (08:51), fake news (12:46)
Mine seenele!24 May 2018 12:57
Või kas Teie obsessiivselt proovite lihtsalt meie kogukonda lõhestada ja tegevaid inimesi laimata? Paistab küll nii teie postitustest!
to mine seenele!24 May 2018 14:09
Ma ei proovi kedagi laimata, ma vaid kritiseerin Kolga ja Leivati väljendatud ideed ja toon välja nende valed põhjendused. Kolga ja Leivat on väga tublid, et nad selle asjaga tegelevad, jõudu neile! Minu arvates nende idee on halb, aga sellest pole midagi, vahel juhtub ja mõned kindlasti arvavad, et see on suurepärane. Neil on minevikus olnud häid ideesid ka.

Samal ajal on väga halb, et nende ideede kaitseks toodud statistika on otseselt vale ja Kolga veel kaitseb seda vale naeruväärse argumendiga. Kui seda osa ei oleks, siis poleks asi nii hull.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: fake news (11:08), to globaalne eestlus (08:05), fake news (08:51), fake news (12:46), fake news (12:55)
Conspiracy!!!24 May 2018 18:23
The same person keeps posting anonymously! A bit of OCD or maybe some rage disorder? Unbelievable how destructive and angry some people on this website are.
fake news24 May 2018 12:46
jah, uued ideed on teretulnud. Kui aga idee on halb, siis vajab see ka kritiseerimist ja paremal juhul ka alternatiivi (mida on siin tehtud). Keegi ei ründa siin isiklikult, rünnatakse Kolga ja Laasi ideed ja põhjendusi. Selle asja nimi ongi debatt!

Selgelt nende väide, et EKN esindab 40,000 eestlast on vale. Kolga põhjendus kuidas ta selle numbriga välja tuli ei ole tõsiselt võetav.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: fake news (11:08), to globaalne eestlus (08:05), fake news (08:51)
Concerned24 May 2018 18:34
Where are you Marcus Kolga and why have you not intervened? Your Toronto community is fractured.
please25 May 2018 09:29
EKN should have retired its shingle in 2004 when it abandoned its original goal of fighting for a free and independent Estonia. Now it houses a bunch of puffed out chests looking for free trips.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: JFK (08:50)
2004?26 May 2018 05:48
Umm, Estonia regained indipendence long before 2004. Moron.
Rahamees26 May 2018 06:06
Eesti sai NATO ja EL liikmeks 2004, seega kindlustades oma iseseisvuse. EKN võitles ka omamoodi selle eest. Pole mingit põhjust teisi nimedega kutsuda.
alloo30 May 2018 15:45
Moron ja Rahamees,
Kas Euroopa Liidu riigid on iseseisvad?
http://www.breitbart.com/londo...
Kui25 May 2018 04:36
Kui kõik on õige ja meil on tõesti 40000 inimest ühiskonnas ettenähtud Keskuses kindlasti jääb kitsaks, suurem hoone on vaja kus kõik vastu võtta. Eesti Maja?
põline27 May 2018 03:49
President on riigi sümbol. Ja ta on teada andnud, et igaüks kes soovib võib EESTLASEKS hakata. Seega on mingi kindla numbri üle vaidlemine mõttetu!
e m rootsis29 May 2018 23:24
Katusorganisatsioonide juhid ei esinda kõike eestlasi. Kuidas peaks sellisesse juhtimisse suhtuma?
Ja siis veel võimukeskused mäel, prysselis, kremlis, peekingis...
Kommentaarid sellele artiklile on suletud.
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus