Tujurikkuja 2015 - "Ei ole üksi ükski maa" (Official HD) VIDEO
Kommentaarid on kirjutatud EWR lugejate poolt. Nende sisu ei pruugi ühtida EWR toimetuse seisukohtadega.
VanemadUuemad
Rein01 Jan 2016 12:03
See siin on väga tõsiseltvõetav arvamus selle loo kohta:

https://www.facebook.com/harri...
Madalad01 Jan 2016 13:48
ei oska ise midagi originaalset välja mõelda.
Pange oma lollus oma muusika järgi.
Matiseni pere peaks nad kohtuprotsessile viima!
arno01 Jan 2016 14:55
Ühinen jäägitult Harri Kingo arvamusega. Kuigi öeldakse, et moosekant mängib seda mida talt nõutakse, kuid ehk oleks õigem isegi uusaastaööl SELLISE tellimuse puhul ära öelda ja selle asemel "säästuherkulatest" pudruga leppida ...
lugeja01 Jan 2016 15:28
Õnnistatud uut aastat omadele ja vaenlastele!

Milleks sellist saasta uus aasta esimesel päeval ülemaailma paljundada. Sado - maso..
Saage juba aru, et ei solvu.
kah lugeja02 Jan 2016 14:07
Super esitus! Natuke valus, natuke kurb aga samas naljakas ja mõtlemapanev. Mul oleks küll hea meel kui rassism Eestis väheneks ja inimesed pisut tolerantsemad oleksid, mitte ainult teiste rasside vastu vaid üldse (ega ilma-asjata ei öelda et Eestlase lemmik toit on teine Eestlane, tõetera on selles ütluses täitsa olemas). Kui loen kuidas tumedanahalisi üliõpilasi Tartus loobitakse kividega, paljud arvavad et neeger on loom mitte inimene ja kuulen loosungit "kui on must siis näita ust" siis mõtlen et oeh, arenemis ruumi on ikka küll ja mitte vähe. Arvan ja loodan et ajaga asjad paranevad, eks oli ka Kanadas kunagi umbes selline suhtumine, võibolla umbes 50 aastat tagasi?

Harri Kingo kirjutab et - "meie lauljad nagu ei adu, mida nad üldse teevad". Arvan et see on üsna ülbe suhtumine, teavad ikka küll ja teavad väga hästi, kui mõni inimene aru ei saanud siis pole midagi teha. Usun et see laul on üks samm selle poole et asjad Eestis paranevad/muutuvad. Kui mõni vaatab pärast seda laulu kriitilise pilguga peeglisse ja mõtleb natuke elu üle järele, siis on minu arvates see laul oma eesmärgi saavutanud.

Armastust ja mõistmist kõigile soovides ...
arno03 Jan 2016 02:55
Milles väljendub see teie "armastus" ja mõistmine"? Kas selles, et terve hulk riike on muudetud aastakümneteks sõjatandriks, miljonid on muudetud kodututeks põgenikeks ning sunnitud võõrsil ellujäämisvõimalust otsima? Kas pole teie nn armastuse ning mõistmise tegelik nimi mitte silmkirjalikkus?
ikka lugeja02 Jan 2016 14:28
Mul. on hea meel, et asjad muutuvad.
Belgias sellel aastal traditsioonilist vana aasta ära saatmist enam ei toimunud. Lihtsalt nii mõistvaks on Euroopa Liidus kõik muutunud, et keegi ei solvuks.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28)
weird02 Jan 2016 21:49
"N1gger's place is in Africa. We can tolerate them and other animal species there." What would happen to performers of such "anti-racist" song in America or Canada?
Zindt05 Jan 2016 08:30
The problem with that question is that it is out of context.

The English translation of the lyrics on youtube (https://www.youtube.com/watch?...) unfortunately does not do justice to the meaning and sentiment that the comedy team tried to convey, especially because there are multiple factors at play:

1. The original song (by Alo Mattiisen et al) was a culturally unifying song in the late 80’s during the Singing Revolution before the reinstatement of independence. As such, it became a ‘holy’ song for the nation, ingrained in the nation’s psyche.

2. There exists a relatively large fraction (compared to say, Canadians) of the Estonian population that IS, at least one of the following: quite racist, homophobic, russophobic, and intolerant of any non-christian religion. A prime example (as referenced in lyrics) is Kristiina Ojuland: a politician whom many consider to be non-apologetically openly racist.

3. Taking Syrian refugees into Estonia is currently a very hotly debated topic.

The message of this version accuses ‘ourselves’ of multiple traits: racism, religious intolerance, russophobia, homophobia, and blindness to our own infighting.

Many that take offense to this version argue that the original song has been despoiled /ridiculed and that something ‘holy’ has been vandalized, so to speak. It seems this segment of the public is not familiar with the phrase “imitation is the sincerest form of flattery”, nor with the Weird Al Yankovic genre of music wherein parody/satire is considered a compliment to the original artist(s).

Other critics that decry this version claim that ‘we are NOT thus’. That we, the Estonian people, are not racist, homophobic, or unaccepting. Sorry to burst the bubble you live in, but there are plenty in Estonia who are exactly thus. Why else would phrases such as “2 estos, 3 organisations” and “if it’s black show it to the door” be in common usage?

Conversely, others applaud the song because they’ve taken it literally and agree with the lyrics, not understanding that they are meant sarcastically. Sad.

Still others claim some conspiracy is at work here, that the ones ‘in power’ (ie. any politician preaching tolerance) somehow have influenced these ‘highly paid’ musicians to do their bidding and produce a political message. These folks can probably be lumped with the faction that condemns this version as ‘garbage’ or (insert synonym here) without providing a reason. One would suspect that they espouse one of the traits listed above.

Are we, as a nation, so insecure and xenophobic that a) we cannot tolerate anything that is not ‘us’, and b) we cannot even recognize satire and mockery of ourselves?

The message of the song therefore, delivered in satirical form through a vehicle that pays homage to what WE once asked for is: “Wake Up , and treat others with the same respect as you expected for yourself some 25+ years ago.”

So it seems to me that this song would indeed be a chart-topper in Canada, if the context was truly understood. Because people would Get It.
kah lugeja03 Jan 2016 09:30
arno:

Kahjuks ma ei saa teie kommentaarist absoluutselt aru. Kas teie meelest see et:

"terve hulk riike on muudetud aastakümneteks sõjatandriks, miljonid on muudetud kodututeks põgenikeks ning sunnitud võõrsil ellujäämisvõimalust otsima?"

on kuidagi tingitud sellest et mina soovin inimestele armastust ja mõistmist?

Ma ei ole rahul sellega mis maailmas toimub, tundub et te ka ei ole. Jääb arusaamatuks miks teile ei meeldi et ma kõigile armastust ja mõistmist soovin ja miks te mind silmakirjalikuses süüdistate.

Päikest. :)
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: kah lugeja (14:07)
ikka lugeja03 Jan 2016 10:17
Ma sain aru küll, milles Teie, “kah lugeja” asi.
Asi pole niivõrd senisaavutamatus armastuses ega identiteeditus kõikemõistapüüdmises, mida kaunisõnaliselt kirjeldate, vaid Teile lihtsalt meeldib kosmopoliitselt piirideta maailmamudel ja seega arvatavasti ka see, rahvuskeskset mudelit naeruvääristada püüdev, rüve muusikavideo. kus läbi palgieerimise Eesti rahva enesealalhoiuinstinkti pilatakse.


Teile on see vahest tervistav nail, minu jaoks aga väga valus hingesüliav akt. Kui olete armastaja ja apeleerite mõismisele teiste ja teistsuguse suhtes, siis
andke mulle andeks ja püütke mõista ka mind, Eesti rahva selle osa liiget, kellele rahvuslik nihlism ja eneseüleirvitus on lihtsalt tülgastavad ja vastuvõetamatud.

Samas püüan mõistaTeie konkreetsest elukeskkonnast ja elukogemusest tulenevat maailmanägemist.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28)
To: Madalad03 Jan 2016 17:26
Mis mõttes ei oska midagi originaalset välja mõelda? Näed ilmselt esimest korda Tujurikkujat? Kogu nende raison d'être on iroonitseda - kui Sa ei nõustu sketsiga siis kritiseeri sisu, mitte originaalsuse puudumist. Siukse lolli kommentaariga, nagu et Matiiseni pere peaks kohtusse kaevama Tujurikkuja näitlejad, ei ole mõttet siin EWRi risustada. Ehk siis usud, et paroodia peaks üldse olema keelatud? Ei ole nõus sisuga, siis ole mees ja ütle et ei ole nõus, kogu lugu.
(04 Jan 2016 22:30
Paroodia on Wierd Al Yankovic.
https://search.yahoo.com/yhs/s...
Paroodia või lollus ei ole keelatud - tehke oma muusikaga.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: Madalad (13:48)
Ikka lugeja04 Jan 2016 06:11
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28), ikka lugeja (10:17)
Ikka lugeja04 Jan 2016 17:33
http://uueduudised.ee/tonis-ma... Vaata, kes toetavad ja milliste lausetega Tõnis Mägi
Eesti muusika businessi juhtfiguur Raivo Sersant, muusik ja muusikaõpetaja indrek Kalda jne
Saa palun aru, et Eestis ei ole ainult reformierakonna ja tema valimiskampaania juhi Erik Moora naljadele kaasa palksutavad
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28), ikka lugeja (10:17), Ikka lugeja (06:11)
ikka lugeja04 Jan 2016 17:54
Andestust.
http://uueduudised.ee/tonis-ma... Vaadake, kes toetavad jTõnis Mägi
Eesti muusika businessi juhtfiguur Raivo Sersant, muusik ja muusikaõpetaja Indrek Kalda jne Saage palun aru, et Eestis ei ole ainult valimiskampaania juhi Erik Moora poolt tellitud naljadele kaasa palksutavad klaköörid, On rohkesti neid kes ei soovi poliittehnoloogide poolt tellitud eneseirvituslike naljadele kaasa naerda.

Selle poliittehnoloogilis - nihilistliku iroonia tulemusena on nüüd rahvuslik lõhe, lõplikult fikseeritud.

Sissetulijate kriis on aga oma lahendust ikka veel ootamas. On selleks enese üle irvitamine ja tänulilled sissetulijaile ning nende tõdedele?
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28), ikka lugeja (10:17), Ikka lugeja (06:11), Ikka lugeja (17:33)
Alfons05 Jan 2016 16:55
Geniaalne iroonia esitus. Eestlased on ju sellised, et et ei saa pahatihti heast naljast aru. Kahju kommidest lugeda, et mõni meist ei oska ise enese ja maailma poliitkorrektsuse kohta esitatud pilast aru saada. Veel vähem eestlaste omapärast - me ei seedi ju teisi kaasmaalasi, maakondade vahelised tülinorimised on ajaloolised ju!

Kui Dave Benton laulab neegritest, naerunäoga eesti keeles, kuidas on see rassism? Neeger on eesti keeles täiesti olemas sõna, hispaania keeles on ta must, mis on USAs kasutatav termin. Mis Aafrkia-ameeriklased, küsiks? seda inglise keelde tõlgitud n.... sõna kasutavad nad ise omavahel, aga puhast verd pole neist üksi (Kuidas on Obama must president kui ema oli valge? Juutide järgi on ta valge. jne.)Ja Süüria on tõesti üksi, arrogantselt, ja Euroopa ägab tänu sellele.

Saage ometi naljast aru, head kaasmalased, see laul on värskendav, julge ja päevakohane. Nämmitamisest aitab juba!
Ikka lugeja05 Jan 2016 17:14
Kuidas Eduard Vilde oma näidendis "Pisuhänd" Piibelehe suu läbi ütleski: " Nad oma igaüks iseensele oma Pisuhänna tennu."

Nii ka hr. Alfonski. naerab laginal oma nalja ül ja osad jällegi ei saa sellest aru, mida Alfons naerab.
"Nii see on nagu teile näib", ütleb Luigi Pirandello.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28), ikka lugeja (10:17), Ikka lugeja (06:11), Ikka lugeja (17:33), ikka lugeja (17:54)
ikka lugeja05 Jan 2016 17:16
Kuidas Eduard Vilde oma näidendis "Pisuhänd" Piibelehe suu läbi ütleski: " Nad om igaüks iseenesele oma Pisuhänna tennu."

Nii ka hr. Alfonski. naerab laginal oma nalja üle ja osad ei saa sellest aru, mida Alfons naerab.
"Nii see on nagu teile näib", ütleb Luigi Pirandello.
Samalt IP numbrilt on siin varem kommenteerinud: lugeja (15:28), ikka lugeja (14:28), ikka lugeja (10:17), Ikka lugeja (06:11), Ikka lugeja (17:33), ikka lugeja (17:54), Ikka lugeja (17:14)
täpsem versioon06 Jan 2016 15:04
Jansa16 Jan 2016 01:20
Väga hea, sõnum missugune, teostus super!
Kommentaarid sellele artiklile on suletud.
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus