Keskerakond ütles Euroopa Liidule “ei”
Kommentaarid on kirjutatud EWR lugejate poolt. Nende sisu ei pruugi ühtida EWR toimetuse seisukohtadega.
VanemadUuemad
Peter12 Aug 2003 05:56
Kõik eestlased, ükskõik mis nad arvavad Savisaarest peaksid teda toetama. Ta on ainuke poliitik kes saab Eesti riiki päästa sellest uuest orjusest mis võib meiele vabaduse jälle ära võtta ja teha meie vabast, iseseisvast Eesti riigist jälle provintsi kus võõrad teevad meie otsused ära ja vikteerivad kuidas meie peame elama.

Peter12 Aug 2003 07:17
Kuule mees, sul ikka kruvid totaalselt logisevad. Mis oigus voi alus on sul votta sona asjade kohta, millest sul omal ornemat aimugi ei ole???? Senikaua kuni sa eestis ei ela hoia oma tarkused palun enda teada. Mine ja ehita omale kibitz voi mis iganes asja sa pohja ontariosse ehitada tahtsid ja pasunda oma juda seal niipalju kui tahad. Kui vana sa oieti oled, taiskasvanud moistusega inimene ei saa selline ajukaabik ju ometi olla.
IRW13 Aug 2003 05:45
Rahune maha. Sa räuskad nagu mingi väike laps. Sa oled varem tõesti mingit juttu ajanud et teha midagi kibutsi taolist Ontarios mida nagunii kunagi ei juhtu. Kui sa nii väga igatsed Eestilikku ühiskonda siis lahendus on lihtne, koli Eestisse. Kui sa siis elaksid siis ehk saad aru et üks asi on olla teisel pool ookeaani ja ajada mingit idelistlikku juttu, teine asi on kui sa oled ise asja sees. Kerge, oi kui kerge on loosungeid karjuda kui sa ei pea ise oms propaganda tagajärgedega elama. Niikaua kui sa ise Eestis ei ela ei ole sul mingit moraalset õigust antud teemal asjatundjana sõna võtta.

Küsiks sinu käesti Peter, tundub et sa väga igatsed Eesti ühiskonda, räägid suure suuga vabadusest, orjapõlvest jne. Miks sa siis Eestisse ei koli? Kui sa valid et edasi elada Kanadas, miks sa arvad et sul on õigus kaasa rääkida teemadel mis sind ei puuduta? Võta sõna parem Kanada teemadel, see oleks normaalsem asjade käik. Äärmiselt ülbe sinust et hakkad inimesi kes Eestis elavad õpetama nagu sina teaks nendest paremini mis nendele sobib.
Peter13 Aug 2003 06:00
Esimese vastajale: Olen vist ühe europropagandisti tõesti vihaseks teinud. Ma tunnen ka inimesi Eestis kes toetavad Euroliitu, põhjus on tavaliselt kas see et loodavad et EL hakkab suuri rahasi Eestisse saatma või et see on nii tugev et lihtsalt neelab alla kõik Euroopa riigid ja keegi ei suuda selle vastu võidelda.
See Euroliit ei ole teinud mingit head oma liitmetele, pead lihtsalt vaatama kuidas need ELi riigid surevad välja nende rahva vananemise töttu. Süsteemis on suur viga ja nende mõtlemisviis võib teha eesti rahvale ainult kahju. Eesti vajab niisugust mõistliku rahvusliku valitsust nagu oli Päts'i ajal, mitte EL'i.
Vastuseks küsimusele olen noor, Kanadas sündinud.
Teisele vastajale: Eestlus on tervik, oleme kõik eestlased, ükskõik kus elame. Vaba Eesti on tähtis meie rahvale väljaspool Eestit mitmeks põhjuseks. See võib anda moraalset ja ka majandusliku toet hoida eesti keele ju kultuuri elus mitmetes teistes riikides. Välis-eestlased saavad olla ka abiks Eestile, juutide ja Iisraeli vahekord on sellest hea näide ja peaks olema meile eeskujuks.

Nokk13 Aug 2003 07:11
Kysimus ELiga liitumise kohta on Eesti elanikele, kes selle otsuse mõjuseid reaalselt tundma hakkavad. Mina arvan, et igal Sillamäe venelasel oleks selles küsimuses rohkem õigust kaasa rääkida, kui mingil Peteril. Mees, tule maa peale, me ei ela enam Pätsi päevil. Mine kibutsi ehitama.
IRW13 Aug 2003 07:12
Vaba Eesti on tähtis meie rahvale väljaspool Eestit mitmeks põhjuseks.
-----------------------
Väga tore. Oled sa selle peale tulnud et see kas Eesti on vaba või mitte on veel tähtsam nendele kes Eestis elavad? Või on väliseestlaste tahtmised tähtsamad?

Kas tahad väita et Eestlased poleks ELis vabad? Äkki arvad et Prantslased ja Sakslased näiteks on orjad?

Küsin jälle, miks sa ise Eestisse ei koli? Vali, tule ise siia elama või ära tule meid õpetama.
IRW13 Aug 2003 07:15
pead lihtsalt vaatama kuidas need ELi riigid surevad välja nende rahva vananemise töttu
-------------------------
Et inimesed vananevad on ülemaailmne nähtus, kui elad Kanadas peaksid teadma et seal on sama mure. Ega ometi euroliit pole selles süüdi et Kanadas inimesed vanemaks jäävad? Eestis on iibe probleem tõepoolest olemas, rakse on seda euroliidu süüks ajada kui me veel selle liige ei ole. Ausalt Peter, sinust on VÄGA raske aru saada.
ninatark13 Aug 2003 06:51
Eestlus ei ole tervik. Vähemalt ei tunne ma enda ja selle Peteri vahel eriti mingit hingesugulust olevat. Peter, sa oled pea sama kauge nagu marslane.
Peter13 Aug 2003 12:29
Mul on ka teile, ELi pooldajatele küsimus, mis head teeb Euroliit eestlastele ja Eestile? See paistab olevat nii tagurlik ja bürokraatiline idee. Eesti ei saa siis mingeid uusi seadusi teha ilma Brüsselsi loata.
Mõned eestlased arvavad et elu Euroliidu all oleks turvalisem sest EL kaitseks neid venelaste vastu aga reaalselt EL annab Eesti venelastele palju rohkem õigusi eestlaste kulul. Vene keelest tuleb varsti jälle ametlik riigikeel Eestis. See on miks enamik Eesti venelasi hääletavad selle poolt.
Mul on ka üks soovitus teile kes elavad Eestis mis võiks teha elu paremaks Euroliidu all. Eesti peaks kohe loobuma Ida Virumaast ja Tallinnast. Need võiks anda venemaale ja siis enamik Eesti ELi alamad oleksid ikka eestlased.
IRW14 Aug 2003 01:04
Asi ei ole selles kas liitumine on pigem hea või halb, see on tõesti keeruline teema ja ma ütlen ausalt - ma ei oska 100% kindlalt öelda mis see õige otsus on. Ei usu et seda oskab keegi, on mille üle mõelda.

Asi on selles nagu Nokk nii konkreetselt ütles:

Kysimus ELiga liitumise kohta on Eesti elanikele, kes selle otsuse mõjuseid reaalselt tundma hakkavad.

See tähendab Peter et see EI OLE sinu asi sest et sina EI OLE Eesti elanik see EI mõjuta otseselt sinu elu.

Ole hea ja seleta nüüd mida sinult on küsitud - miks sa Eestise ei kole kui sa nii tulihingeline Eesti rahvuslane oled? Miks arvad et sul on õigus osaleda otsuses mis sind otseselt ei mõjuta, küll aga mõjutab teisi?

Jään ootama.
mnjah13 Aug 2003 19:54
Eestlusest, kui mingist tervikust rääkida, on pehmelt öeldes, jabur. Seda enam välismaal, kus eestlase, ilmselt patoloogilised iseloomujooned- kadedus, ahnus, omakasupüüdlikus, väljenduvad mitmekordselt. Eestlus, ehk Pearu-Andrese sündroom on haigus, mis vajaks ravi. Ikka ja jälle me koguneme võitluslippude alla ja räägime hardalt vabadusest. Te olete ju vabad, härrased canuckid. Ja Eestigi on vaba... Kas poleks aeg lõpetada vastu rinda tagumine ja oma konnatiigis krooksumine. Kas poleks aeg hakata maailmakodanikuks ja ükskord lõpetada soigumine eestlusest. Seoses EL-iga: Arvan, et mitteliitumine viib Eesti isolatsiooni, mis võib olla tunduvalt ohtlikum, Eesti riigile, kui liitumine. Kuid jah, liitudes, teeb järjekordne rahareform rikkad rikkamaks, vaesed vaesemaks.... Näiteid pole vaja kaugelt otsida.mnjah
Peter14 Aug 2003 06:20
See maailmakodaniku jutt on täitsa hirmutav nüüdsel ajal ikka kuulda, tundub et leinate Nõukogude Liitu mille elanikud olid kõik maailmakodanikud.
Kas eestlane peab tõesti elama Eestis? Minu arvates eestlane kuulub rahvusesse kellel on ühine kultuur ja keel ja võib elada Eestis, Kanadas, Venemaal, jne. ja ikka olla eestlane.
Mul on teiest kahju sest olete kaotanud selle idealismi mis tegi meie rahva 2 korda vabaks viimase saja aasta jooksul. See sama idealism on hävitanud impeeriume ja teinud palju teisi rahvaid ka vabaks. Ma arvan et teie olete nii kaua elanud Nõukogude Liidu all et te lihtsalt ei saa hakkama selle uue vabadusega mis kukkus teile sülle kui punaimpeerium kukkus kokku.

ninatark14 Aug 2003 06:31
Sul, Peter, peaks ikkagi piinlik olema nii vastutustundetut teksti üldse kirjutada. Kui juba julgesid suhu võtta idealism, siis ole tõesti hea mees, mine sealt Kanada heaoluühiskonnast piimajõgede ja pudrumägede juurest kähku koju, Eesti elu uueks looma, eesti rahval' õnne tooma! ... noh, mis viga, idealist? Ei meeldi minna, eks? Kodu hoopis kaugel, eks ole. Kanadas elu oluliselt parem, eks ole? Eurooplasekski pole tarvis saada, sest kanadalane juba ollakse, kanadalaseks ollakse koguni sündinud... Aga ega kodueestlastele sarnast elu nagu taha lubada, parem kui need mingeid tühikuid su unistustes üliiseseisvast eestist täitma hakkaksid, olgu nende eluolu missugune tahes. ...Mul on südamest kahju, et sinusugusel kahekordse kodakondsusega tüübil on niivõrd olulises asjas hääleõigus...
Nokk14 Aug 2003 06:36
Peter,

Loe palun seda artiklit, istu korraks maha ja motle jarele. Ehhki ma Sinu eelmisi kirjatykke arvestades kahelda julgeks... akki jouab midagi kohale. Sinu juttu lugedes tekib paratamatult tunne, et tegemist on mone nn. naljamehega, kes oma totrusi jagades teisi arritada yritab. Nii loll lihtsalt ei saa olla.

http://www.postimees.ee/index.... lugu&rubriik=49&id=111578&number=881
Kommentaarid sellele artiklile on suletud.
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus