Mälestusi ja mõtteid
Kommentaarid on kirjutatud EWR lugejate poolt. Nende sisu ei pruugi ühtida EWR toimetuse seisukohtadega.
VanemadUuemad
Eerik Purje25 Sep 2004 18:48
Oma artikli viimases lõigus avaldad Sa kuldseid mõtteid, kallis sõber. Nõustun Sinuga täielikult, et austada tuleks kõiki eesti sõdureid, ükskõik millises mundris nad sõdima pidid. Meie võitlesime saksa mundris, kuid me mõlemad oleksime väga kergesti võinud sattuda vene mundrisse.

Kuid Su soov näha ühist mälestuskivi mõlemal poolel võidelnuile sini-must-valgega keskel on kahjuks liialt idealistlik-sinisilmne. Ütled mälestusmärkide kohta, et "jätame nad püsima", kuid ometi tead, et on juba hilja. Meie märki ei jäetud püsima ja see suunas viha pronkssõduri vastu. Ma ei saa pooldada sambarüvetamisi. Võidelgem elavatega, mitte surnutega. Ja Lihula samba eemaldamine oli ka rüvetamine, pühaduse teotamine, mida mina valitsusele andestada ei suuda. Samba, millest Sina unistad, ja mille all ma koos Sinuga seista tahaksin, oleks pidanud püstitama palju varem. Praeguses õhkkonnas on see võimatu. Kirgi üles kütta on kerge, kuid nende mahajahutamine võtab aega. Kardan, et rohkem, kui meile kummalegi on järele jäänud.
Endel Uiga28 Sep 2004 06:37
Sõber Eerik!
Hea oli kuuld Sinu asjalikku arvamist. See on teema millest palju on ja palju peame rääkima, sest midagi on väga viltu arusaamistega maarjamaa poegade ja tütarde vahel. Sellest pole palju tagasi, kui MEIE olime need ainukesed õiged eestlased, kes lehvitasid sini-must –valget ja pidasid vabariigi aastapäeva. NEMAD olid kommunistid või vähemalt kommunismi kaastöölised, kellega ei võinud sidet pidada, rääkimata külastamisest.
Nüüd oleme MEIE fašistid, sõjakurjategijad ja juuditapjad kellele NEMAD ei luba püstitada mälestusmärki kodumaa pinnale, mille vabaduse eest me võitlesime.
Need asjad tuleb korda seada, mida varem, seda parem. Lihula samba afäär on selleks ukse avanud. Meil tuleb teineteisega asju selgitada, ajalugu välisvõimude kõverpeeglist vabastada ja tõde taastada. Tõe all ma mõtlen mitte ei MEIE ega NENDE tõde ja vaid ajaloo mõistmist mõlema poole poolt vaadates. Selleks on vaja kannatust, püsivust ja seda ei saa mitte teha rusikas käega taskus.
Tervitusi, Endel.
eesti poeg.29 Sep 2004 11:21
Oleme õnnelikud selle eest mida te meie maa ja rahva jaoks kunagi tegite....kuid ajad on muutunud...poliitika on muutunud...tehes ühe kummalise kanapöörde vasakule, alates 1960a. Seda kõike ei ole vaja teiesuguste arukatele inimestele korrata....kuid tänase tavade järgi on nii, et raske on Tõnismäe kujust lahti saada, ja veel raskem on Vabaduse kuju kusagil meie maal püstitada. Küll see kõik laheneb, kuid arvatavasti mitte nii nagu meie esimese EV vabadusvõitlejad seda oleks soovinud. Siirad tänud teile igal juhul...
kanada poeg29 Sep 2004 13:30
Teie kommentaar äratas minus suurt uudishimut aga vihjeid ei taipa täielikult. Neid arendada täpsustustega oleks väga õpetlik meile, noortele kes kaugelt jälgivad asjaolu. Näiteks, mis täpselt takistab Tõnismäe kuju ära tõstmist? Samuti, kas oleks võimalik ausambaga tunnustada neid kes Sinimägedes sõdisid Eesti iseseisvuse eest kui see kurikuulus munder juures ei oleks? Teisiti ma küsiks, kes see siiralt usub et pronks sõdur esindab vabastajat ja Lihula kuju fashisti?
Täiendavat sõna selle kohta oleks väga teretulnud.
Kanada tütar29 Sep 2004 13:49
Minu teada on Sinimägedes mälestussammas olemas.
T.E. Meeskoor on seal laulnud ja samuti siit Gaidid ja Skaudid.
eesti poeg.30 Sep 2004 03:51
Teadmiseks: Eestit on viimastel aastatel tabanud väga tugev läänest saabunud Poliitilise korrektsuse laine. Kui Nõukogude ajal oli eestlane valmis enese tsentuuriks varjata oma tegeliku mõtted, aga ikka n.ö läbi lillede neid kusagil avaldada, siis paraku on probleem väga äkitselt suunda muutunud. Eriti raskesti Eesti poliitika valdkonnas mõjub Venemaa hoiak meisse, kelle argumendid EL-i kui ka USA võimu korridorides-mis on mõneti sihitud Balti riikide vastu-leiavad head kõlapinda. Seesama poliitilise korrektsuse suund aga seob meie valitsuse käed tegemast otsused meie rahva huvide vastu-siinjuures märgatavalt selge näide nende samade mälestuskivide tõttu. Mõni parem-äärmusliku poliitilise mõtlemisega kaasmaalane kodumaal või vöörsil võib rusikaga lauale põrutada ja nõuda teist suhtumist, kuid paraku need kes istuvad võimu toolidel Toompeal teavad et see lihtsalt pole reaalselt võimalik. Minu teada oleks siin meie väliseestlastest vabadusvõitlejatest sõprade abi kindlalt vaja, et nende kohalikes maades selgitamaks need olukorrad nende enda valitsuste liikmetele....Ega ainult T H Ilvese peale lootma jääda ei parane meie seisukord üks teps-tal on tööd küll ja küll! Ühesõnaga...meie saatus on ja jääb mitme hammasratta vahele edasi loksuma niikaua kuni........
Vaino Kallas30 Sep 2004 01:30
Tere Endel!
Nagu ma Sulle ka mailisin, jagan ma Eerik Purje seisukohta. Teadmiseks - Sinimägede monumendi avamine toimus 31. juulil s.a.
http://www.hot.ee/evlliit/sini... .htm
Peeter Bush30 Sep 2004 08:57
Selle artikli vo~iks ku"ll to~lkida inglise keele ja siia lehte panna.
Mina oskan enam veel eesti keelt lugeda (isegi va"heselt kirjutada :), aga
arvan et paljuldel minu generatsiionil on kergem seda selles keeles lugeda milles oleme koolitud.
Ha"sti kirjutad!
to: Peeter Bush30 Sep 2004 09:37
Nõustun teiega täielikult.
Lisaks ainult niipalju et võiksite selle ülesanne oma peale võtta. Teil ju hea ingliskeele kirjaoskus. Oleme seda juba enne näinud ja soovime veel.
Väike Manituu30 Sep 2004 23:07
Kogu selle lehe võiks järsku tõlkida inglise keelde ja nii jättagi? Milleks Kanada eestlaste tuleviku üle igas kümnendas artiklis pead valutada, kui ometi on lugeda kergem selles keeles, milles olete "koolitud"?
to: Väike Mõnitus01 Oct 2004 09:09
Teie küsimus, kuigi pilkav, on tõsine ja raske lahendada. Natukene teises vormis ta oli ka esil ENSV kui võimumehed nagu Rüütel tahtsid eestlasi teha venekeele kõnelevateks nõugogude inimesteks. Eestlus siiski püsis põhjustel mis oleks meile kõigile õpetlikud. Tänapäeva venelane ikka ei mõista miks see eestlane oma tähtsuseta keelest kinni hoiab. Kas teie oma õues esitate identsusega seotud küsimusi? Oleks ka huvitav teada miks pärast teie meid pidevalt külastate mõnitava kommentaariga?
Kommentaarid sellele artiklile on suletud.
25 Nov 2024 07:34
Eesti keskmine palk tõusis üle kaheksa protsendi, nüüd 1959 eurot
25 Nov 2024 07:13
Teet Kalmus: Ukrainal pole liugpommide vastu rohtu, Venemaa jätkab aeglast edenemist Donbassis (1)
24 Nov 2024 20:46
Jaak Järve wins Toronto Estonian Chess Club Fall Chess Tournament (1)
22 Nov 2024 06:59
Teet Kalmus: raketišantaažile allumine oleks lääne poolt suur viga, Venemaa edeneb aeglaselt Donbassis (4)
21 Nov 2024 11:55
Help Ehatare lobby Ontario government
21 Nov 2024 07:31
Riina NOORTE NURK: See pilt ei ole HALL, see on väga KIREV
20 Nov 2024 06:59
Estonia's Nordica to file for bankruptcy after failed privatization efforts
20 Nov 2024 06:42
Teet Kalmus: Venemaa õhutõrjekompleksid ei saa ballistiliste rakettidega hakkama (3)
18 Nov 2024 15:21
Läänemerel katkesid kaks merealust sidekaablit, võimalik on tahtlik tegu (1)
18 Nov 2024 05:47
Teet Kalmus: kõik Venemaa punased jooned on pruuniks muutunud (3)
17 Nov 2024 20:35
Tallinn kavandab 1944. aasta suurpõgenemise monumenti, käigus on kaks projekti (2)
17 Nov 2024 20:17
Ontario valitsus tahab teha Eestiga tuumaenergiaalast koostööd (3)
16 Nov 2024 11:40
Jõululaat Toronto Peetri kirikus (3)
16 Nov 2024 11:36
Võõrsil ja kodus. Ellen Leivat ERR
16 Nov 2024 11:32
Eesti epeenaiskond võistleb Vancouveris
16 Nov 2024 11:29
Riina SÕNA SABA: Neem, holm või poolsaar?
15 Nov 2024 06:18
Teet Kalmus: Venemaa korjab sõjatehnikat kokku igast võimalikust kohast (3)
13 Nov 2024 07:15
Teet Kalmus: Venemaa armee rünnakud jätkuvad tuima järjekindlusega (5)
SÜNDMUSED LÄHIAJAL

Vaata veel ...

Lisa uus sündmus